Astăzi am desfăşurat prima activitate din cadrul afacerii noastre sociale.
Pe scurt, pentru cei ce încă nu ştiu în ce constă aceasta, ne-am propus să venim în sprijinul copiilor din familiile monoparentale. În ce sens? În primul rând, copiii proveniţi din aceste familii au o toleranţă mai mică la frustrare, au o sensibilitate accentuată privind relaţiile interpersonale în grup, denotă pulsiuni de agresivitate (verbală, emoţională, comportamentală) şi în consecinţă prezintă o imagine de sine nesatisfăcătoare.
Ne-am gândit că prin transferul afectiv şi consolidarea unor activităţi specifice, aceşti elevi pot fi integraţi cu succes în mediile în care convieţuiesc. Astfel, cu ajutorul unor voluntari, vom organiza activităţi de loisir care îşi propun diminuarea unor probleme specifice vârstei. Persoanele vizate vor fi consiliate în primul rând pe consolidarea imaginii de sine, apoi pe consilierea vocaţională (aptitudini, interese) şi punerea în practică a acestor însuşiri. Prin tot ceea ce întreprindem vrem să conturăm abilităţile native pe care le posedă, fructificarea acestora, jocuri de rol pentru consolidarea imaginii de sine, aplicarea de chestionare
vocaţionale care să reflecte interesele şi motivatiile lor profesionale, iar în funcţie de aptitudinile şi personalitatea fiecăruia să rezulte produse ale activităţii (handmade, pictură, sculptură, origami, etc.).
Aşa cum ne-am propus, azi ne-am început activităţile de consiliere cu elevii aparţinând familiilor monoparentale. Scopul nostru a fost să le observăm puţin comportamentul, să ne dăm seama cum reacţionează în diferite situaţii, pentru ca apoi să-i ajutăm să-şi consolideze imaginea de sine.
În acest sens ne-a ajutat domnul Luţă Adrian, consilierul şcolar al Colegiului Naţional "George Coşbuc" şi primul nostru voluntar. Dânsul a adus planşele Rosenzweig, pe care le-am urmărit cu toţii şi am răspuns fiecare cum ne-am comporta în situaţiile exemplificate pe planşe.
Activitatea desfăşurată azi considerăm că a fost benefică pentru elevii proveniţi din familii monoparentale şi le mulţumim că au avut încredere în noi şi în domnul Luţă şi că nu s-au simţit stânjeniţi de faptul că au participat la acţiunea noastră.
Aşa cum ne-am propus, azi ne-am început activităţile de consiliere cu elevii aparţinând familiilor monoparentale. Scopul nostru a fost să le observăm puţin comportamentul, să ne dăm seama cum reacţionează în diferite situaţii, pentru ca apoi să-i ajutăm să-şi consolideze imaginea de sine.
În acest sens ne-a ajutat domnul Luţă Adrian, consilierul şcolar al Colegiului Naţional "George Coşbuc" şi primul nostru voluntar. Dânsul a adus planşele Rosenzweig, pe care le-am urmărit cu toţii şi am răspuns fiecare cum ne-am comporta în situaţiile exemplificate pe planşe.
Activitatea desfăşurată azi considerăm că a fost benefică pentru elevii proveniţi din familii monoparentale şi le mulţumim că au avut încredere în noi şi în domnul Luţă şi că nu s-au simţit stânjeniţi de faptul că au participat la acţiunea noastră.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu